No products in the cart.

تفاوت جک هیدرولیک با الکترومکانیک

تفاوت جک هیدرولیک با الکترومکانیک

تعمیر جک پارکینگ ،تعمیر جک پارکینگ در تهران
تعمیر جک پارکینگ ،تعمیر جک پارکینگ در تهران ،نمونه کار تعمیر جک پارکینگ ، آکو جک تعمیرگاه جک پارکینگ

تفاوت جک هیدرولیک با الکترومکانیک

به طور کلی با پیشرفته شدن کشورها در صنعت تولید جک درب پارکینگ ، انواع مختلفی از این محصول به بازار عرضه شده  که هدف تمامی شرکت های تولید کننده این محصول برطرف کردن نیاز مشتریان و رفع مشکل محصولات قبلی موجود  در بازار بوده است.

 جک، وسیله‌ای است که بر روی درب پارکینگ توسط نصاب جک پارکینگ نصب می شود و باعث آن شده که درب به صورت اتوماتیک و تنها با زدن یک دکمه، باز و بسته شود. 

این جک ها در دو نوع هیدرولیک و الکترومکانیک در بازار موجود می باشند و تفاوت هایی با هم دارند. در ادامه با آکو جک همراه باشید تا تفاوت دو جک هیدرولیکی و الکرومکانیکی را بیان می کنیم.

از نظر نوع کارکرد می توانیم جک درب پارکینگ را به سه دسته نماییم :

  • جک درب پارکینگ الکترومکانیکی (کارکرد باچرخ دنده یا گیربکس)
  • جک درب پارکینگ هیدرولیکی (کارکرد با فشار مایعات و فشار روغن)
  • جک درب پارکینگ پنوماتیکی (کارکرد با فشار باد یا گاز)

جک پنوماتیک در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و  عملکرد آن با باد تنظیم می گردید، با گذشت زمان جای این محصولات به جک درب پارکینگی با مکانیزم عملکرد الکترومکانیم و هیدرولیک داده شد.

تیم آکو جک آماده خدمات رسانی در زمینه نصب و تعمیر جک پارکینگ ، تعمیر جک پارکینگ در تهران می باشد برای اطلاعات  بیشتر با شماره ۰۹۱۲۶۰۴۷۲۵۴ تماس بگیرید.

جک درب پارکینگ الکترومکانیکی

 کارکرد جک پارکینگی الکترومکانیک به وسیله چرخ دنده و گیربکس صورت می پذیرد و به طور واضح مکانیزم عملکرد این محصولات بر اساس مکانیک و برق می باشد.

 جک درب پارکینگ الکترومکانیکی از نظر ولتاژ به دو نوع ۲۴ و ۲۲۰ ولت تقسیم می گردد . محصولاتی که با ولتاژ ۲۲۰ ولت کار می کنند در مواقع قطع برق از ups استفاده می کنند ولی محصولاتی که با ولتاژ ۲۴ ولت کار می کنند در مواقع قطع برق از شارژر و باتری بک آپ استفاده می نمایند.

مزایای جک درب پارکینگ الکترومکانیکی

  • کوچک بودن اندازه تابلو فرمان جک
  • احتیاج به سرویس بسیار کم ( ۱ الی ۲بار در سال)
  • برنامه پذیری عالی و انعطاف کامل با محیط نصب جک

البته سیستم های الکترومکانیکی دارای معایبی نیز بودند که باعث شدند تا جای خالی جک های هیدرولیکی در بازار حس شود.

معایب جک درب پارکینگی الکترومکانیکی

استهلاک بیش از پیش آن ها نسبت به جک های هیدرولیکی به دلیل کارکرد مداوم چرخ دنده ها و گیربکس و قدرت محدود و آسیب پذیری سیستم در مقابل فشار بیش از حد اشاره کنیم. 

با خرید جک پارکینگی که با مکانیزم الکترومکانیکی کار می کند در واقع از یک محصول با سطح ایمنی بالا بهره خواهید برد که در مقابل فشار متقابل مستحکم است و با نصب قفل برقی می تواند نفوذ پذیری را تقریبا غیر ممکن سازد.

تفاوت جک هیدرولیک با الکترومکانیک

جک درب پارکینگ هیدرولیک

جک های هیدرولیکی در میان سایر جک ها، از قدرت بالاتری برخوردار می باشند . این جک ها معمولاً به دلیل توان تحمل بالا، در مکان های پرتردد مانند: مجتمع های مسکونی با تعداد واحد بالا، ادارات پر رفت و آمد و به طور کلی اماکن پر رفت و آمد، استفاده می‌شوند.

جک های هیدرولیکی از فشار روغن، برای باز و بسته نمودن درب پارکینگ استفاده می نمایند. از مزایای این جک ها، می توان به کاربرد مفید آنها، در شهرهای سردسیر اشاره نمود.

تیم آکو جک آماده خدمات رسانی در زمینه نصب و تعمیر جک پارکینگ ، تعمیر جک پارکینگ در تهران می باشد برای اطلاعات  بیشتر با شماره ۰۹۱۲۶۰۴۷۲۵۴ تماس بگیرید.

مزایای جک درب پارکینگ هیدرولیکی

  •   به دلیل استفاده از روغن برای به حرکت در آوردن درب، برخلاف سایر جک ها، با مشکل مواجه نشده و بدون هیچگونه ایرادی کار میکند.
  • قابلیت تحمل وزن بالا و تردد نسبتا بالا
  • ایمنی بالا و مقاومت بالا در مقابل فشار متقابل
  • کارکرد راحت در شهر های سردسیر بدون هیچ گونه خللی در عملکرد جک

در واقع با ایمنی بالای جک پارکینگی هیدرولیکی پیش تر آشنا شدیم و این مهم با نصب قفل برقی به بالاترین سطح خود می رسد

قیمت جک درب پارکینگ اتوماتیک

برندهای مختلفی برای جک پارکینگی  وجود دارد؛ آلمانی، اسپانیایی، ایرانی، چینی، ایتالیایی و… که هر کدام با توجه به شرکت سازنده، قیمت متفاوتی دارند. 

جک درب پارکینگ هیدرولیکی نیز با توجه به توان بالا و قابلیت استفاده بیشتر، از قیمت بالاتری نسبت به جک های الکترومکانیک برخوردار است.

راهنمای خرید جک پارکینگی از نظر عملکرد

بهترین جک درب پارکینگی ایرانی یا خارجی  از نظر عملکرد لقب محصولاتی است که با مکانیزم هیدرولیکی کار می کنند اما انتخاب نوع درب اتوماتیک از دیدگاه کاربران بر اساس نیاز آن ها و همچنین قیمت محصول صورت می پذیرد.

 قیمت جک درب پارکینگی که با روغن هیدرولیکی کار می کند به دلیل فراهم کردن تردد نامحدود و دوام بالای کارکرد، در سطح بالاتری از جک های الکترومکانیکی قرار دارد و این مهم می تواند عامل تاثیر گذاری برای انتخاب کاربران باشد.

تیم آکو جک آماده خدمات رسانی در زمینه نصب و تعمیر جک پارکینگ ، تعمیر جک پارکینگ در تهران می باشد برای اطلاعات  بیشتر با شماره ۰۹۱۲۶۰۴۷۲۵۴ تماس بگیرید.

  نیاز کاربران می تواند نوع جک پارکینگی قابل نصب و استفاده برای آن ها تعیین را تعیین نماید
  • در مواردی که سرعت باز و بسته شدن درب پارکینگ برای ما اهمیت دارد سیستم منسوخ پنوماتیکی می تواند راهگشا باشد.
  • درب هایی با وزن پایین و تردد کم و محدود ( آپارتمان هایی تا حداکثر ۲۰ واحد ) امکان استفاده از جک درب پارکینگی الکترومکانیکی را دارد.
  • درب هایی با وزن بالاتر و تردد نامحدود استفاده از سیستم هیدرولیکی پیشنهاد می گردد.

موقع استفاده از هر دو جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی  باید نکات ایمنی را در نظر گرفت چرا که اگر کسی که به سیستم دربهای اتوماتیک آشناست بتواند به تابلو فرمان این سیستم برسد می تواند درب را باز نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید

دسته بندی ها

پست های پرطرفدار

هیچ پستی یافت نشد
بالا
سلام

کمکی از دست ما بر میاد ؟! لطفا پیام خود را ارسال کنید تا سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند . با تشکر

  • برای تماس میتوانید با شماره 09126047254