No products in the cart.

دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.صدا و تصویر دوربین های آنالوگ هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند. کابل متداول برای تصویر این دوربین ها کابل کواکسیال rg59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربین ها با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.

دوربین های آنالوگ :

با وجود پیشرفتهای مستمر در فناوری تصویربرداری دیجیتال ، دوربین های آنالوگ برای بسیاری از عکاسان همچنان ابزاری محبوب هستند.
در حقیقت، فیلم شاهد محبوبیت مجدد در میان متخصصان و آماتورها بوده است – حتی در عصر دنیای دیجیتال  و گوشی های هوشمند نیز علاقه مندی به آنالوگ یکی از اولویت هاست.
برخلاف عکاسی دیجیتال، کار با فیلم می تواند کاملاً مشکل باشد. شما باید در مورد تصاویری که می گیرید انتخاب داشته  باشید، زیرا نمی خواهید فیلم را هدر دهید. همچنین بعداً نمی توانید عناصر ناخواسته را برش دهید یا نوردهی یک تصویر تاریک را تنظیم کنید (مگر اینکه صاحب اسکنر فیلم باشید) با نرم افزار ویرایش عکس. و البته، تمام مراحل تبدیل فیلم شما به یک عکس واقعی نیز یک پروسه دشوار است.
در ادامه این مقاله آکو جک قصد داریم در مورد دوربین های آنالوگ و انواع فیلم آنها نکاتی آموزنده را مطرح کنیم.

کیفیت دوربین های آنالوگ همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. نویز های مختلف الکترومغناتیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند. اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه “ضبط تصاویر دیجیتال” dvr استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های ip  متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است.

دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ با قرار دادن فیلم مقابل لنز بر روی مواد به علت واکنش شیمیایی بین هالیدهای نقره و خود نور ، تصاویر را در معرض نور قرار می دهند. این فیلم سپس در یک اتاق تاریک ظاهر شده و به یک چاپ واقعی عکاسی تبدیل می شود. این بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد ، اما این بخشی از چیزی است که روند را برای بیشتر عکاسان سرگرم کننده می کند.
دلایل دیگر اینکه چرا مردم به عکاسی با فیلم روی آورده اند این است که این فیلم مزایای خلاقانه و فنی متنوعی را ارائه می دهد – مانند دامنه دینامیکی بالاتر ، اشباع و دقت رنگ بالاتر و توانایی آزمایش با نوردهی دو برابر. علاوه بر این ، دوربین عکاسی آنالوگ به طور کلی مقرون به صرفه تر است – بعضی از آنها معمولاً از وضوح بالاتری نسبت به دیجیتال نیز برخوردار هستند.
همچنین ، تصاویر سیاه و سفید به دلیل دامنه دینامیکی بالاتر ، هنگام فیلمبرداری جزئیات بیشتری دارند. اگر می خواهید درباره انواع دوربین های فیلم و همچنین انواع مختلف فرمت ها و انواع فیلم های موجود بیشتر بدانید، ادامه ی مقاله را در سایت پویا اندیش بخوانید. هر آنچه در مورد فیلم و دوربین آنالوگ را باید بدانید، به شما خواهیم گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید

دسته بندی ها

پست های پرطرفدار

هیچ پستی یافت نشد
بالا
سلام

کمکی از دست ما بر میاد ؟! لطفا پیام خود را ارسال کنید تا سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند . با تشکر

  • برای تماس میتوانید با شماره 09126047254