No products in the cart.

تغذیه جک های DC از طریق Solar cell 1401

تعمیر جک پارکینگ ،تعمیر جک پارکینگ در تهران
تعمیر جک پارکینگ ،تعمیر جک پارکینگ در تهران ،نمونه کار تعمیر جک پارکینگ ، آکو جک تعمیرگاه جک پارکینگ

چگونگی تغذیه جک های DC از طریق Solar cell :

سلول خورشیدی Solar Cell انرژی نورانی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. سلول خورشیدی Solar Cell دارای ابعاد و ظاهر متفاوتی هستند که بر اساس نوع قرار گرفتن سلول و ابعاد آن توان سلول خورشیدی مشخص می‌گردد. هنگامی که سلول در مسیر نور خورشید قرار می‌گیرد، الکتریسیه تولید خواهد کرد. 

الکتریسیته تولید شده پس از اتصال به دستگاه به باتری منتقل شده و ولتاژ اعمال می‌شود. با جایگزین کردن سلول خورشیدی با تغذیه وسایل الکترونیکی در هر محیطی می‌توانید گجت خود را شارژ کنید. هر سلول خورشیدی دارای چند پارامتر خروجی شامل ولتاژ مدار باز Voc، ولتاژ پیک Vmp، جریان اتصال کوتاه Isc،جریان پیک Imp می‌باشد.

تغذیه جک های DC از طریق Solar cell در صورتیکه در یک منطقه آفتاب گیر باشید، یک گزینه بسیار مناسب است. پنل های سولار در دو ولتاژ ۱۲ و ۲۴ و در وات های متفاوتی در بازار عرضه می گردند. مقدار نیروی برق لازم (بر حسب وات) به جهت و میزان تابش نور خورشید و نحوه عملکرد جک بستگی دارد. نیروی تابش خورشید هر چقدر بیشتر باشد، نیروی برق تولیدی بیشتر و هر چقدر میزان نور خورشید کمتر باشد، نیروی برق کمتر خواهد بود.

 یک کنترل کننده شارژ باید برای چنل های سولار بالای ۱۰ وات استفاده شود. بعضی از کمپانی های سازنده این کنترلر را درون سولار قرار می دهند اما سولار برخی دیگر از کمپانی ها این کنترلر را ندارند و نیاز هست که آن را به صورت یک سخت افزار حدا تهیه و به چنل نصب کنید.


تکنولوژی درب بازکن پارکینگ در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. استفاده از تغذیه سولار در درب بازکن های DC مزیای زیادی از قبیل همچون تولید تغذیه رایگان، فاقد زیان برای محیط زیست و …. است.

ولتاژ پیک و جریان اتصال کوتاه ولتاژ و جریان سلول خورشیدی را قبل از اتصال به هر وسیله ای مشخص می‌کند. جهت به دست آوردن مقادیر صحیح می‌بایست سلول در محیطی که انرژی نورانی به مقدار کافی وجود دارد، قرار گیرد، سپس با چرخش سلول در زوایای مختلف در برابر نور می‌توان مقادیر ولتاژ را درزوایای مختلف اندازه گیری کرد. همچنین با در اختیار داشتن ماکزیمم توان سلول و توان واقعی سلول بازده سلول قابل اندازه گیری خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با تغذیه جک های DC از طریق Solar cell با آکو جک همراه باشید.

اندازه گیری ولتاژ مدار باز Voc

برای اندازه گیری ولتاژ مدار باز Voc سلول خورشیدی به یک ولت متر و گیره سوسماری نیاز داریم. سر منفی سلول خورشیدی را به پایه COM مولتی متر و سر مثبت سلول خورشیدی را به پایه مثبت مولتی متر اتصال دهید. سپس سلول خورشیدی Solar Cell را در محیط آفتابی یا در برابر نور لامپ با شدت کافی قرار دهید. عدد نمایش داده شده بر روی مولتی متر همان ولتاژ مدار باز Voc و در واقع ولتاژ سلول مورد استفاده است که باید به اطلاعات درج شده سلول نزدیک باشد.

برای تغذیه جک های DC از طریق Solar cell موارد زیر را باید در نظر داشت:

۱. نوع درب بازکن مورد استفاده

در بازار انواع مختلفی از درب بازکن های پارکینگ موجود است، همانند جک ریلی، جک بازویی، جک های سبک و یا سنگین که برای مصراف مکان های مسکونی یا تجاری تهیه شده اند که هر کدام تغذیه خاص خود را دارند (از نظر ولتاژ و توان مصرفی). بنابراین باید تغذیه سولار را با توجه به نوع درب بازکن تهیه نمود. برخی از کمپانی ها تغذیه های سولار را به صورت سفارشی هم تولید می کنند.

۲. منطقه مورد نظر نصب

پنل سولار باید در مکانی نصب شود که بیشترین میزان نور را دریافت کند. به عنوان مثال در جایی که برج های بلند یا درخت وجود دارد و باعث ایجاد سایه بر روی سولار شود، نمی توان برای تغذیه جک های DC از طریق Solar cell اقدام کرد.

۳. میزان و نحوه کار کرد درب بازکن

این امر باید در نظر گرفته شود که از سایز پنل مناسب با میزان و نحوه عملکرد درب بازکن استفاده شود. سایز پنل سولار به مقدار زیادی وابسته به میزان کارکرد روزانه درب باز کن دارد. هر چقدر که میزان استفاده از درب بازکن بیشتر باشد، مصرف انرژی بیشتری را نیاز دارد.

 در نتیجه به پنل سولار یزرگتری نیاز هست. سکیل عملکرد باز و بسته شو درب پارکینگ، در کمپانی های سازنده آن ها متفاوت است. برای انتخاب محصول مورد نظر حتما به توجه قرمایید که محصولاتی که بیشترین سیکل عملکرد را دارند و زمان بیشتری قادر به تولید تغذیه هستند را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید

دسته بندی ها

پست های پرطرفدار

هیچ پستی یافت نشد
بالا
سلام

کمکی از دست ما بر میاد ؟! لطفا پیام خود را ارسال کنید تا سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند . با تشکر

  • برای تماس میتوانید با شماره 09126047254