No products in the cart.

چرا سیستم اعلام حریق موردنیاز است؟

چرا سیستم اعلام حریق موردنیاز است؟
تعمیر جک پارکینگ ،تعمیر جک پارکینگ در تهران
تعمیر جک پارکینگ در تمام نقاط تهران

چرا سیستم اعلام حریق موردنیاز است؟

جواب این سؤال در کاربری ملک و ملزومات قانونی وجود دارد. در ساختمان‌های بلندمرتبه و بزرگ وجود این سیستم‌ها برای اعلام و آگاهی تمام ساکنین از یک حریق یا وضعیت اضطراری اساسی و لازم است و همچنین سیستم برای یک تخلیه منظم و حساب شده بکار گرفته می‌شود.

سایت‌های بزرگ با گروه حریق داخلی به این سیستم نیاز دارند تا گروه را باخبر کند و آن‌ها را به سمت محل خطر هدایت نماید. سرمایه ممکن است قابل‌توجه باشد و نیاز به یک سیستم مطمئن اعلام حریق باشد.

 ساختمان ممکن است برای مدت طولانی خالی بماند و مالکین مایل باشند که درصورتی‌که اتفاق نامطلوبی رخ دهد گروه آتش‌نشان به طریق مناسب باخبر شوند..

تیم آکو جک آماده خدمات رسانی در زمینه نصب و تعمیر جک پارکینگ ، تعمیر جک پارکینگ در تهران می باشد برای اطلاعات  بیشتر با شماره ۰۹۱۲۶۰۴۷۲۵۴ تماس بگیرید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش آن به زندگی روزمره همه ما شاهد ضروری شدن برخی تکنولوژی ها در تمام عرصه ها هستیم. 

یکی از این تکنولوژی ها که امروزه به خصوص در صنایع تبدیل به یکی از استاندارد ها شده است استفاده از سیستم اعلام حریق و همجنین سیستم های اطفا  حریق است.

 با ورود سنسور ها و دتکتور ها به سیستم های اعلام و اطفا حریق این سیستم ها بیش از پیش حرفه ای شده و اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است.

اگر تا کنون هیچ وقت در شرایطی قرار نگرفته اید که نیاز به سیستم اعلام حریق را احساس کنید ، خوشحالیم و البته باید بگوییم که خوش شانس هم هستید. 

بر اساس آمار اعلام شده توسط NFPA) National Fire Protection Association) فقط در آمریکا در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۱۳ هزار آتش مهار نشده اتفاق افتاده است که باعث مرگ حدود ۱۵۰۰ نفر و ضرر ۳.۱ میلیارد دلاری شده است. 

پس به وضوح می توان دید وجود سیستم اعلام حریق و اطفا حریق بسیار مهم و حیاتی است.

چرا سیستم اعلام حریق موردنیاز است؟

 برای آشنایی بیشتر با دلایل اینکه چرا سیستم اعلام حریق موردنیاز است؟

با آکو جک همراه باشید.

سیستم‌ های اعلام حریق اغلب برای موارد اضطراری مشابه کشف و اعلام حریق، مانند سیگنال اعلام خطر بمب، بررسی سیستم در مورد مکان یا دستگاه‌های در حالت خطر زیاد، اعلام حالت اضطراری و حتی اعلام اتمام کلاس در مدارس می‌توانند بکار روند.

بعضی مواقع سیستم اعلام حریق برای جبران کمبودهای موجود در حفاظت سازه در برابر حریق یا پوشش دادن مخصوص موارد با ارزش، بکار می‌رود.

 ازاین‌رو سیستم اعلام حریق یک شبکه کنترل از کلیدهای اعلام دستی، سنسورهای خودکار کشف حریق و تجهیزات اعلام حریق را بر روی فضای حفاظت شده اعمال می‌کند که برای ساختمان مانند چشم و زبان باشند تا مرتباً ساختمان را بررسی کنند و چنانچه خطر ایجاد حریق به وجود آید اعلام خطر کنند همان‌طوری که اگر ما شعله آتشی ببینیم آن‌طور عمل می‌کنیم.

تیم آکو جک آماده خدمات رسانی در زمینه نصب و تعمیر جک پارکینگ ، تعمیر جک پارکینگ در تهران می باشد برای اطلاعات  بیشتر با شماره ۰۹۱۲۶۰۴۷۲۵۴ تماس بگیرید.

برای به حداقل رساندن خطر حریق و صدمات آن بر روی کلیه مکان‌ها خصوصاً آن‌هایی که از لحاظ جانی و مالی اهمیت خاصی دارند مانند مکان‌های تجمع عمومی و مکان‌هایی که اشیاء قیمتی و میراث فرهنگی در آن‌ها نگهداری می‌شود باید برنامه جامع و عملی حفاظت از حریق اجرا شود.

 محتوای برنامه باید شامل سعی در پیشگیری ایجاد آتش، بهبود ساختار ساختمان در مقابل حریق، روش‌های آشکارسازی گسترش حریق، آمادگی پرسنل مخصوص وضعیت اضطراری و تجهیز محل به وسایل مؤثر اطفاء حریق باشد.

 تمام موارد مذکور برای ایمنی از حریق در مکان‌های حفاظت شده مهم می‌باشند. بسیار مهم است که اهداف حفاظت موردنظر در هنگام آتش‌سوزی مشخص شود و برنامه‌ای معین گردد که طبق آن به این اهداف برسند.

 بنابراین سؤال اساسی که باید توسط مدیریت سرمایه جواب داده شود این است که بیشترین ابعاد آتش و صدماتی که محل مورد حفاظت در اثر آتش‌سوزی می‌پذیرد چقدر است؟ با این اطلاعات حفاظت جهت‌دار را می‌توان اعمال کرد.

 دیدگاه کلیدی حفاظت از حریق این است که به روش درست و بجا وضعیت اضطراری گسترش حریق مشخص شود و به ساکنین هشدار داده شود و ارگان‌های وضعیت اضطراری را باخبر سازند.

 این نقش یک سیستم کشف و اعلام حریق است. 

بر اساس دستورالعمل و برنامه کشف و پیشگیری حریق، ساختمان و نوع کاربری، تعداد و گروه ساکنین و اهمیت و حساسیت محتوا و مأموریت، سیستم حفاظت می‌تواند چندین عمل اساسی را انجام دهد. 

ابتدا اسبابی را فعال نگه می‌دارد (مانند دتکتورها) که گسترش آتش را دستی یا با روش خودکار تشخیص دهند؛ و سپس ساکنین را از وضعیت اضطراری حریق و انجام تخلیه ساختمان آگاه می‌سازد و دیگر فرستادن پیام اضطراری به مرکز آتش‌نشانی یا هر واحد مسئول می‌باشد.

 همچنین می‌توانند برق را قطع کرده و سیستم‌های اطفاء را بکار اندازند و هر عمل خاص دیگری را که لازم باشد انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید

دسته بندی ها

پست های پرطرفدار

هیچ پستی یافت نشد
بالا
سلام

کمکی از دست ما بر میاد ؟! لطفا پیام خود را ارسال کنید تا سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند . با تشکر

  • برای تماس میتوانید با شماره 09126047254