No products in the cart.

مزایای دوربین های آنالوگ

مزایای دوربین های آنالوگ :

سال های زیادی است که این دوربین‌های مدار بسته به بازار عرضه می‌شوند و می‌توان گفت که یکی از دوربین‌های قدیمی صنعت محسوب می‌شوند. در این دوربین‌ها، یک ضبط کننده دیجیتالی قرار دارد که وظیفه‌ی ثبت تصاویر را به عهده دارد و پس از آن، آن‌ها را به فرمت دیجیتال در می‌آورد. سنسورهای تصویر CCD برای پردازش، تصاویر را به فرم دیجیتالی تبدیل می‌کنند، اما پیش از آن که ارسال ویدئو انجام شود، لازم است که به حالت آنالوگ برگردانده شوند. در نتیجه این دوربین می‌تواند همچون ضبط کننده‌های مانیتور و ویدئو، فیلم را دریافت نماید.

همان‌طور که از نام این دوربین‌ها پیداست، مشخص است که با موجی به نام موج آنالوگ کار می‌کنند و بسته به امواج آنالوگ، کیفیت تصاویر ضبط شده مشخص می‌شود. در واقع در دوربین مدار بسته آنالوگ، آنالوگ دریافتی توسط حسگرها به یک تقویت کننده فرستاده می‌شود و سپس ارسال آن به خروجی انجام می‌شود. از محدوده فرکانس امواج آنالوگ، به صورت بی‌سیم ارسال فیلم ها انجام می‌شود. نویز همیشه امواج آنالوگ را تحت تأثیر قرار می دهد و کابل‌هایی که در این دوربین‌ها استفاده می‌شود، تأثیر مستقیمی در سطح رزولوشن تصاویر خروجی می گذارد.

چند نمونه دیگر از مزایای دوربین های آنالوگ :

 یکی از مزایای دوربین های آنالوگ شامل تی وی لاین محدود می‌باشند. همچین هر چه عدد تی وی لاین بیش‌تر باشد، یعنی سطح رزولوشن تصاویر بالاتر است. اما لازم است بدانید که برای هدف‌های نظارتی، تصاویری که وضوح ۱.۳ مگاپیکسلی آنالوگ دارند، کفایت می‌کند. البته لازم است بدانید که این دوربین‌ها در رابطه با رزولوشن معایبی دارند که در بخش معایب این دوربین، این موضوع را به صورت کامل‌تر توضیح می‌دهیم. در بخش بعدی اجزاء تشکیل دهنده‌ی دوربین مدار بسته‌ آنالوگ را نام برده و هر کدام را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم و تعدادی از مزایای دوربین های آنالوگ توضیح می دهیم تا بیشتر با مزایای دوربین های آنالوگ آشنا شوید.

-قیمت پایین
-تنوع گسترده در بازار ایران
-سادگی نصب نسبت به دوربین های دیجیتال

دوربین آنالوگ امروزه به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین دوربین‌ها شناخته شده است. در این بخش قصد داریم مزایای دوربین های آنالوگ را برایتان نام برده و در بخش‌های بعدی به توضیح این مزایا بپردازیم.

از جمله مهم‌ترین مزایای دوربین های آنالوگ  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه‌ی مناسب برای خرید دوربین‌های آنالوگ: یکی از مزایای دوربین مدار های آنالوگ قیمت به صرفه آن‌ها می‌باشد. این دوربین‌ها در مدل‌های متنوعی طراحی شده و به بازار عرضه می‌گردد. دوربین‌های آنالوگ نسبت به دوربین‌های دیجیتال قیمت بسیار مناسب‌تری دارند و برای تهیه آن ها نیازی نیست که هزینه‌ی زیادی را در نظر بگیریم. همچنین می‌توان گفت به همین دلیل است که امروزه بسیاری از افراد برای خرید این دوربین‌ها اقدام می‌کنند.

نصب آسان دوربین‌ مدار بسته آنالوگ: یکی از مزایای دوربین‌های آنالوگ، نصب آسان آن‌ها می‌باشد. همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفتیم سرور مرکزی در این دوربین‌ها، دستگاه DVR می‌باشد و می‌توان گفت که این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های NVR بسیار راحت‌تر راه‌اندازی می‌شوند. همچنین نصب دوربین‌هایی که دارای دستگاه DVR می‌باشند، نسبت به آن‌هایی که دارای دستگاه NVR هستند، بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. در ادامه مزیت دیگری از دوربین‌ها را شرح می‌دهیم.

پهنای باند کم: الگوی فیلم‌برداری دوربین‌های آنالوگ به این صورت است که با نرخ پایین تصاویر را ایجاد می‌کنند و لازم است بدانید که برای ارسال کردن آن‌ها نیازی به پهنای باند بالا نیست. این مزیت، نکات مثبت دیگری را نیز در پی دارد، که می‌توان به کاهش هزینه نیز اشاره کرد.

اکنون که با مزیت‌های دوربین مدار بسته آنالوگ آشنا شده‌اید، در بخش بعدی به بررسی معایب در این دوربین‌ها خواهیم پرداخت.

معایب دوربین های آنالوگ:

-کیفیت آنالوگ : کیفیت پایین تر نسبت به دیجیتال
-امکان نویز پذیری: به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
-هزینه بالای سیم کشی
-ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن

همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین های آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین های مداربسته متداول بکار می روند. شاید بتوان یکی از دلایل عمده آن را عدم نیاز به دانش شبکه ای دانست. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین های آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر می کنند. لذا همچنان تقاضای دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار بالاتر از دوربین های ip و تحت شبکه است.

همین امر واردکنندگان دوربین های مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال سوق می دهد. در هر حال یکی از مزایای اصلی دوربین های آنالوگ قیمت پایین تر آنهاست. گرچه همین قیمت پایین در پروژه های بزرگ در بالابودن هزینه های سیم کشی گم می شود. توجه به این اصل که هر دوربین با یک سیم جداگانه به دستگاه کنترل کننده وصل می شود و این خود با افزایش تعداد دوربین ها و مسافت بالای بین دوربین ها هزینه هنگفتی را سبب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید

دسته بندی ها

پست های پرطرفدار

هیچ پستی یافت نشد
بالا
سلام

کمکی از دست ما بر میاد ؟! لطفا پیام خود را ارسال کنید تا سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند . با تشکر

  • برای تماس میتوانید با شماره 09126047254